11 דברים שצריכים להיות באתר לשיווק תיירות

יש ברשת אין ספור מאמרים בסגנון ״איך לבנות אתר אינטרנט״, אבל אתם לא צריכים את התיאוריה ולכן ריכזנו לכם ״רשימת מכולת״ כדי לבדוק מה קורה אצלכם. פשוט עברו נקודה נקודה כדי לוודא שיש, ואם אין – להוסיף ולוודא שעובד.

אבל לפני התכלס, עוד מילה על התהליך של פיתוח אתר. אתר טוב הוא לא זבנג וגמרנו, הוא תהליך מתמשך. מי יודע מה יהיה עוד שנתיים? אולי תצטרכו להוסיף אזור למכוניות מעופפות? באמת שאין לדעת. אבל גם בלי תרחישים עתידניים, סביר להניח שהאתר שלכם לא יהיה מושלם, הוא יצטרך שיפורים ועדכונים באופן קבוע. זה משהו שחשוב להבין ולהיערך אליו מראש דרך בחירה של פלטפורמה גמישה (90% וורדפרס היא המתאימה ביותר) ועבודה עם ספק שיכול ללוות אתכם לאורך זמן.

ועכשיו לתכלס, עברו על הרשימה וסמנו מה כבר יש לכם באתר והשלימו את החסר. בהצלחה:

  1. שפות – חשוב שיהיו באתר שלכם לפחות שתי שפות  – עברית ואנגלית. לא כל האתר צריך להיות מתורגם, אבל אתם צריכים דפים עם מידע חיוני בשפות שונות וגישה ברורה למידע הזה. אני אוהב דגלים – יש בהם משהו מאוד נכון במיוחד לאתר תיירות. לפנות לאדם בשפתו זהו נימוס בסיסי שבעל עסק צריך לשאוף אליו. תרגום, דרך אגב, הוא פשוט מאין כמוהו. אתם יכולים ללכת על משהו מקצועי מאוד כמו ניב תרגומים (ציינו שהגעתם מ״על המפה״ ותקבלו הנחת חברים) או לכו על משהו קליל יותר ב-fiverr.welcome-976277_1280
  2. תמונות – באופן גורף, תמונות הן הדבר הכי חשוב שיש באתר תיירותי. למה? כי אנשים מגיבים לתמונה ברגש מיידי. כתבנו על זה פוסט שלם, אתם מוזמנים לקרוא כאן. אבל אם צריך להשקיע בדבר אחד, תמונות הן הדבר.

    תמונה שווה אלף מילים

    שווה אלף מילים? הרבה יותר!

  3. שמירה על קשר (מייל) –  יש שלושה סוגים של אנשים בעולם. כאלה שהיו אצלכם, כאלה שאצלכם עכשיו וכאלה שעוד לא היו אצלכם. עם שתי הקבוצות הראשונות חשוב לשמור על קשר במייל לפחות פעמים בשנה (חג שמח, פתיחת עונה וכו׳). לגבי הקבוצה האחרונה, נסו לשמור אתם על קשר דרך איסוף מיילים ממבקרים באתר. ישנן עשרות דרכים לאסוף מיילים (רובן חינמיות) אתם מוזמנים לכתבה שלנו על שיווק במייל לתיירות (הערה: כתבנו את זה כשחשבנו על מדריכים, אבל זה מתאים לכולם).contactus111
  4. עדויות של אנשים + תגובות ודירוגים – היות שהעסק שלכם הוא כמעט בהגדרה ״מקום זר״ ללקוחות שלכם, אחרת זו לא חופשה, אלא טיול בשכונה, חשוב לעזור להם לבנות את האמון בכם. האמצעי הכי יעיל לשם כך באתר הוא עדות של אנשים שהיו אצלכם. שם, תמונה וציטוט של כמה שאנשים שביקרו אצלכם יעשו את העבודה. כמובן שאם גם תאפשרו לאנשים להשאיר אצלכם תגובות תצרו גם דיאלוג שלא רק יוסיף אמינות, אלא גם יפתח לכם ערוץ חדש ללמוד מה המבקרים שלכם מחפשים וחושבים עליכם.
  5. טלפון ליצירת קשר בקלות – באו נודה באמת, הרבה מבקרים באתר שלכם רוצים פשוט להרים טלפון ולשאול אם יש מקום ואיך מגיעים? חשוב, חשוב, חשוב שהטלפון שלכם יוצג במקום ברור בכל עמוד באתר. לא צריך שהוא יהיה הדבר הכי גדול בכל עמוד (זה קצת וולגארי) אבל בתחתית כל עמוד ובמקום נגיש בדף הבית. חשוב שהוא יהיה גם קליקאבלי (שיהיה אפשר להשתמש בו לחיוג מניידים, כלומר טקסט ולא חלק מתמונה).
  6. מפה + דרכי הגעה – אין ממש מה להוסיף. הכי נכון לעשות את זה עם מפה של גוגל, כך שכל אחד יראה את זה בשפה שלו, אבל גם תמונה פשוטה תעשה את העבודה. ודאו שאתם לא עושים משהו קטן מדי. ממש מעצבן להגיע למפת הגעה ולא להיות מסוגל להבין אותה.
  7. קישור לאתרים של נקודות אחרות באזור – רשימה של אתרים שיכולים להיות רלוונטיים למבקרים שלכם. זה לא צריך להיות פרויקט חיים, אלא דף עם 15-8 אתרים, מסעדות, מלונות וכו׳, כולל שם, תיאור קצר וכתובת האתר שלהם. לפעמים זה נראה מיותר, אבל זה קהילתי וממצב אתכם כחלק חשוב מהנוף האזורי בעיני המבקרים שלכם ובעיני גוגל.
  8. מותאם לנייד – לא ניכנס כאן לאיך, אבל מצאו טלפון חכם ובדקו כיצד האתר שלכם נראה בו. כך רואים אותו אחוז משמעותי ממי שמחפש אתכם. הוא משמעותי כי אלו אנשים בסביבה שמחפשים לאן ללכת עכשיו. עוד נקודה חשובה היא שמספר הטלפון שלכם לחיץ, כלומר שהוא מספיק גדול כך שאפשר ללחוץ עליו והטלפון מחייג. מיותר לציין למה זה חשוב, נכון?!
  9. תוספים של רשתות חברתיות – מאוד פשוט להוסיף את הכפתורים האלה של פייסבוק, גוגל +, טוויטר וכו׳ , אפשר גם להוסיף בקלות את הקובייה שמראה מי עשה לכם ״לייק״. וחשוב מאוד שהם יהיו במקומות שהמבקרים שלכם יראו וישתפו.
  10. תוספים של אתרי תיירות – TripAdvisor מאפשר גם הוא בקלות להציג באתר שלכם את הכוכבים והביקורת שקיבלתם אצלם. שוב, השילוב הוא פשוט מאוד ונותן לכם את הגושפנקה של המקצוענות והאמינות שמבקרים כל כך מחפשים. זה הקישור לדף התוספים שלהם: http://www.tripadvisor.com/Widgets
  11. מידע עדכני – האם יש לכם באתר מידע עדכני? שעות פתיחה בחגים, אירועים מיוחדים וכו׳. רצוי לוודא שהוא מעודכן לפחות כל חודש.

זהו חברים, אם יש לכם את כל אלה אתם בכיוון הנכון, אם חסר חלק אל תתעצלו והתחילו להשלים. אם יש לכם קושי או בעיה, פשוט תשאירו כאן הערות אנחנו ננסה לעזור. כמובן שאם יש לכם עוד רעיונות, נשמח אם תחלקו…

קדימה לעבודה!