אתר חזק מתחיל בתמונה גדולה

כל מי שעובד בתחום התיירות מבין את החשיבות של שימוש בתמונות. תמונה טובה מושכת מבקרים להגיע אליכם. גם כל מי שעוסק בעיצוב אתרים יודע מה כוחה של תמונה, שהרי אתר טוב הוא אתר שמעביר את המסר שלו תוך 2 שניות, ואין דרך טובה יותר לעשות את זה מאשר שימוש נכון בתמונות. אז זה לא מפתיע שאתרי תיירות ונופש עושים שימוש רב בתמונות.

אבל לא די להשתמש בתמונות, יש כמה דברים שצריך לדעת לפני שמורחים תמונה ענקית על כל דף הבית שלכם. ריכזתי לכם כמה דוגמאות מוצלחות ומוצלחות פחות כדי ללמוד מהם.

כשבונים אתר לא פעם משתמשים בשיטה של שכבות, בהם מרכיבים של אתר ״צפים״ מעל התמונה. בשיטה הזאת דברים משנים את המיקום שלהם בהתאם לגודל המסך והדפדפן בו משתמשים. באתר של משרד התיירות הברזילאי, שהוא ללא ספק מושקע, אתם יכולים לראות איך הבועה ממוקמת בדיוק מעל הפנים של אחד הצוללנים. לא חבל?

יפה, אבל לא חבל על הפנים המוסתרות?

יפה, אבל לא חבל על הפנים המוסתרות?

בקרו בברזיל. יופי של אתר, חבל הוא פותח עם תמונה של פנים מוסתרות

אחר כך יש את נושא איכות התמונה. לא די לשים תמונה גדולה על כל האתר, היא חייבת להיות איכותית, הן מבחינה טכנית והן מבחינה ויזואלית. אם מעצב שולח לכם את העיצוב עם תמונה יפיפה של המקום, אבל אחר כך אתם מחליטים ל״רענן״ את העיצוב ולהחליף לתמונה אחרת- וודאו שהיא עומדת בסטנדרט מקצועי. הדרך הטובה ביותר היא לשלוח אותה למעצב שלכם ולשאול אותו – אנחנו לפעמים מתאהבים בתמונות שאנחנו צילמנו, ללא קשר לאיכות שלהם, ראו הוזהרתם!

עוד בעיה שיש לתת עליה את הדעת היא נושא כיתוב על רקע תמונות. אם משתמשים בתמונות בדף הבית, עדיף לשמור את המלל הארוך לדף פנימי. בדוגמא הזאת של מסעדת נחלים, תוכלו לראות שלמרות הריבוע השחור, עדיין לא נעים לקרוא טקסטים קטנים על רקע תמונות.

מנגד, הנה כמה אתרים שעושים שימוש מדהים בתמונות: את מלון הבוטיק של פנחס וגוסטון אפשר ממש להרגיש דרך האתר. חבל מאוד שהם לא בחרו לתת לנו תמונות כבר בדף הבית וצריך לדפדף לגלריה על מנת לראות אותם. התמונות מקצועיות, מושקעות ומוצגות יפה.

תמנות שפשוט בא להיות שם, חבל שהם לא בדף הבית.

תמנות שפשוט בא להיות שם, חבל שהם לא בדף הבית.

 

גם הקולוני בחיפה עושה עבודה יפה וכבר מציג את התמונות בדף הבית

גם הקולוני בחיפה עושה עבודה יפה וכבר מציג את התמונות בדף הבית

 

באתר של איבס באיי תמצאו אמירה עיצובית ברורה. הכל חי, תוסס ופשוט כייפי. הוא בונה את המיתוג של המקום נכון מהקליק הראשון. שימו לה איך הם לא מפחדים להשתמש בתמונות חזקות שלא רק מציגות את ״כאן תמצאו״, אלא בוחרים לתת גם את ״כאן תרגישו״.
אתר של ״גלשו פורטוגל״ משתמש בשפה מאוד אינסטגרמית (Instagram): תמונות של הח'ברה מצלמים את עצמם בשילוב כל מיני פילטרים מעניינים.

אתר שמרגישים את החופש כבר הקליק הראשון

אתר שמרגישים את החופש כבר הקליק הראשון

משתמש בשפה מאוד אינסטגרמית

משתמש בשפה מאוד אינסטגרמית

אם אתם לא מכירים את אינסטגרם או את הסגנון, הנה פוסט עם 10 חברות שמשתמשות נכון בכלי המדהים הזה.
פוסט שלנו על זה בקרוב.

אז לסיכום, אפשר ורצוי לספר למבקרים שלכם מי אתם בעזרת תמונות יפות וגדלות מרגע שהם נכנסים לאתר. זה לא מסובך ובכלל לא יקר לעצב אתר שכזה, פשוט צריך לשים לב לפרטים… ולתמונות.