להוציא את המירב (העסקי) מכנס תיירות

מכירים את המערכון של החמישייה הקאמרית, ״עוד באירופה הוא היה סקפטי״? אז אני חייב להודות שתמיד הייתי סקפטי לגבי כנסים, למרות שזה לא ממש מוצדק, כי הרבה מהחיבורים הטובים ביותר שלי, שהובילו לעסקים טובים, נוצרו בכנסים. אבל תמיד לפני כל כנס אני שואל את עצמי: האם באמת כדאי ללכת? ואיך אני יכול לוודא שאני יוצר את מיטב ההזדמנויות תמורת הזמן והכסף שאני משקיע ביום הזה ש״לא עובדים בו״? אני רוצה לחלוק אתכם כמה תובנות.

צריך להפריד את הלמידה/השראה מהעסקים.

הכנס מתחלק לשני חלקים: הלימודי ועסקי. בכנס טוב יש דוברים טובים שחולקים רעיונות חדשים או אינפורמציה חדשה הרלוונטית לעסק, הוא החלק הראשון שנקרא לו הלימודי-השראתי. החלק השני הוא מה שקורה כשמדברים עם אנשים, החלק העסקי. זה קורה בתור לקפה, בשולחן שאתה יושב לאכול עם אנשים שאתה לא מכיר, בכל מקום שאתה יוצר הזדמנות לשוחח ולראות מיהם האנשים שהגיעו ואיך הם יכולים להיות חלק מהעסק שלך – כספקים, שותפים או הכי טוב – לקוחות.

ברגע שאתה מפריד בין השניים, אתה יוצא מכנס עם שני דפים, אחד עם רעיונות, שמות של ספרים ולאתרים לבדוק, והשני רשימה של משימות. בכנס זורמים כל כך הרבה מידע ואנשים חדשים שאתה יכול בקלות לאבד דברים בין הכיסאות, תרתי משמע. לכן, אם אתם מסתובבים עם דפדפת אחת כדאי שתהיה לכם שיטה להפריד בין הדברים שכדאי לזכור לבין הדברים שחייבים לטפל בהם כשמגיעים מחר למשרד. אני נוהג לסמן משימות לביצוע בכוכבית גדולה, עובר על הדפים ומעביר אותם לרשימת המטלות שלי. אבל אפשר גם לצבוע אותם במרקר או להסתובב עם פנקס נפרד, איך שהכי נוח לכם.

לפגוש אנשים בכנס

יודע שהאינטראקציות הכי טובות קורות ליד הקפה

להוציא רעיון אחד מכל הרצאה

לכל מרצה יש סגנון משלו. יש אנשים שמספרים סיפור, יש שמשתמשים בסרט וידיאו או סדרה של תמונות כדי להעביר את המסר. אחרים יכולים לדבר "נקי", בלי עזרים בכלל. בהתחשב בזיכרון הקצר שלנו ובמספר הגדול של הגירויים, חשוב לזקק את החומר ולתמצת מכל הרצאה את הנקודה המרכזית.
לאחר כל מצגת, שאלו את עצמכם: מה הרשים אותי? מה למדתי? אולי היה טיפ ספציפי שאתם יכולים לקחת ממש עכשיו וליישם, או איזו עצה שהרגשתם ששווה להשקיע בה מחשבה. אם אתם מחליטים לכתוב משהו במהלך הכנס, טוב תעשו אם זה יהיה רעיון אחד מכל הרצאה, שאתם יכולים אחר כך ליישם בחיים האמיתיים.

אתם קובעים את התוכנית של הכנס (עבורכם)

יכול להיות שזה קצת מעצבן את המארגנים, אבל האדם היחיד שמחליט אם אני נכנס להרצאה או נשאר בחוץ הוא אני. לכל כנס יש תוכנית משלו, אבל זה לא אומר שאתם חייבים להיות נוכחים בכל התוכנית. לפעמים אתם פוגשים לקוחות ותיקים שלא ראיתם כבר שנים. כדאי לשבת אתם לקפה ולהתעדכן בשלומם במקום לשמוע נשיא של חברה מספר כמה הם טובים. לפעמים אפילו רצוי לקבוע עם אנשים פגישות בזמן הכנס. הרי אנחנו יודעים כמה קשה לפעמים לקבוע פגישה. חבל להחמיץ הזדמנות שבה כל כך הרבה אנשים מגיעים לאותו מקום. מניסיון, עדיף לקבוע את הפגישות האלה במקום קצת יותר מרוחק מהכניסה לאולם ההרצאות, כי המארגנים עושים פרצוף כזה שלפעמים קשה לסרב לו 🙂

כרטיסי ביקור הם לא המטרה (הם האמצעי)

לפעמים, כשאני פוגש חברים בכנס אנחנו משחקים ״מלחמה״ של כרטיסי ביקור, תראה מי יש לך ונראה של מי יותר שווים. לרוב מדובר בכנסים שהם ארוכים מדי או שהאלכוהול איכותי ומחולק חינם (גם זה מדד לאיכות של כנס). אבל ברצינות, כשאני מקבל כרטיס ביקור אני מייד רושם עליו את הצעד הבא שאנקוט עם אותו אדם ומה ההקשר שלו. כמובן שיש גם את הכרטיסים שאני לוקח רק כדי להוסיף לרשימת התפוצה שלי. אם אתם חוזרים עם 40 כרטיסים ומנסים לעשות בהם סדר יום יומיים אחרי, אתם מכניסים את עצמכם לפינה שהדרך היחידה לצאת ממה היא ״טוב, אני אוסיף את כולם לרשימת תפוצה שלי ודי…״, ומבזבזים לידים טובים לקדם את העסק שלכם.

 

הכנה לכנס תיירות

עד כאן נאמרו דברים שהיו נכונים לכל כנס. לסיכום, אני רוצה לתת גם כמה טיפים שקשורים לכנס תיירות בפרט:
* תיירות היא מדיום מאוד ויזואלי. אתם יכולים להסתובב עם עלון שלכם, אבל אולי יש בו תמונות קטנות ולא ממש איכותיות. מומלץ בחום להסתובב עם טאבלט (ipad) עם תמונות וסרטונים קצרצרים שצולמו במקום שלכם, זאת דרך נהדרת להתחיל שיחה ולהמחיש את מה שיש לכם להציע. אם אין לכם טאבלט, אתם יכולים לבקש מחברים שישאילו לכם אחד לזמן הכנס.
* אם יש לכם אתר טוב דאגו שהוא יהיה מוטען מראש על הדפדפן בטאבלט.
* מחשב נייד אינו טאבלט – לוקח זמן לפתוח ולאתחל, כך שזו לא אותה חוויה. השיגו טאבלט.
* אם אין לכם טאבלט (ואין לכם חברים) או שממש לא נוח לכם עם הטכנולוגיה הזאת, מומלץ לפתח 15-10 תמונות טובות בגודל A4 ולהכניס לאלבום או דפדפת. האפשרות להראות לאנשים שאתם פוגשים על מה אתם מדברים, ולא רק לספר להם, משדרגת שיחה בצורה משמעותית.

▪ יומנים – אם אתם בעלי מלון, או כל עסק שיש לו חשיבות לתאריכים, דאגו לגישה ליומן מהכנס. לפעמים אנשים מחפשים משהו לתאריך מסוים, ואם אתם יכולים להגיד להם ״פנוי, אני רושם את הקבוצה שלך ונדבר על הפרטים בשבוע הבא״, אתם יכולים לסגור עסקה בו במקום.

* אנשים בכנסים כאלה הם מקצוענים, הם מעורבים בעסקאות רבות, וחשוב שיהיה לך ״מקום״ בראש שלהם, כי אם יזכרו אותך יש יותר סיכוי שעסקים יגיעו דרכם. הדרך הכי טובה להיות בראש של מישהו הוא אם הוא יבקר אצלך בעסק ויעבור חוויה טובה. אם אתם עסק שמציע משהו כיפי **צרו קופוני מתנה שווים**: ״ארוחה חינם״, ״80% הנחה על לינה״ וכו׳, וחלקו אותם לאנשים בכנס. זכרו לכתוב את השם שלהם על הקופון (אתם לא צריכים שייתנו אותם לבן דוד, שגר במקרה ברמת הגולן) וקחו גם את הפרטים שלהם כדי לשמור על קשר. אין טוב כמראה עיניים, ואין דרך להביא רק את העיניים.

אם יש לכם עוד רעיונות, ליצירת ערך בכנסים בכלל או למיקסום האפקט בכנסי תיירות, נשמח אם תחלקו אתנו בהערות על הפוסט באתר.

בהצלחה, ותיהנו בכנס!

אם לעוד לא נרשמתם זה הלינק, ושוב אם אתם מתכננים להגיע נשמח להיפגש, זה לינק.