עסקים ואהבה בשחקים, איך חברות תעופה יוצרת ערך מוסף דיגיטלי

 חדשנות דיגיטלית של חברות תעופה

פעם, רק הרעיון של ״טיסה״ היה מעורר קנאה. הסטייל של שדה תעופה, זמזום המנוע והחליפות של הדיילות, היה בהם משהו רחוק וקסום שכולנו חשקנו בו. אבל זה היה מזמן, ממש מזמן, והיום חברות התעופה צריכות לחשוב מחדש איך הן מעוררות שוב את העניין שהיה לנו פעם בבילוי פרקי זמן ממושכים בקופסת מתכת צרה בשחקים.

כמו כל דבר, נראה שהטרנד הוא לחפש את הפתרון הדיגיטלי. מוסיפים את צמד המילים ״רשת חברתית״, והופ, זה יחזור להיות מגניב, או לפחות כך מקווים. אבל כמובן שאנחנו יודעים שזה לא המצב, ולא די להוסיף i או e כאותיות קסם. להפוך משהו ל״דיגיטלי״ רחוק מלהיות תהליך פשוט, והניסיונות של חברות התעופה למנף את הרשתות ראויים להערכה. הן מדגימות יצירתיות דיגיטלית ברמה גבוהה, שיווק לתיירות עם טוויסט. אספנו לכם כאן כמה, ותשפטו בעצמכם:

תצוגת אופנה ב-30,000 רגל

בריטיש איירווייז (British Airways) והחנות הכי אנגלית בממלכה – הרודס (Harods), הציבו רף גבוה לתצוגת אופנה. הן מבינות שלא די באפליקציות יפות, התוכן הוא המלך, ולכן הן מייצרות תוכן גבוה, תרתי משמע. נוסעים בטיסה בין לונדון לקייפטאון, דרא״פ, זכו לקצת יותר מסרט, כשדוגמניות הציגו במעברים את מיטב הקולקציות של ראלף לורן וויקטוריה בקהאם. זה קרה בתחילת מרץ בטיסת הבכורה של מטוס האיירבוס החדש A380. כי כשיש לכל נוסע מצלמה בנייד למה לא לתת להם מה לצלם? או ״מי אמר שאין מה להעלות לפייסבוק בסוף הטיסה?״. דרך אגב, הם הבטיחו עוד תצוגות אופנה בעתיד, אז תתלבשו יפה אם אתם טייסים בבריטיש…

קופידון בעננים

אבל חברות תעופה לא מסתפקות רק בתוכן מעניין, נראה שהן רוצות לדאוג לכל צורכי הנוסעים שלהן. ריצ'ארד ברנסון, היזם האגדי מאחורי חברת התעופה וירג׳ין אטלנטיק (Virgin Atlantic) החליט לעזור לנוסעים שלו לשבור את הקרח. המערכת חדשה שהותקנה בטיסות מאפשרות לשלוח לנוסע או נוסעת אחרת במטוס משקה, ממש כמו בבר, ואם נראה לך שיש קליק, אפשר להמשיך להתכתב במערכת סמסים פנימית. אופציה מעניינת לרווקים שבינינו, אם כי נראה לי שטוב יעשו מי שנמצאים בזוגיות אם יסתפקו בלצפות שוב בסרט אוואטר או משהו כזה…

קידום מקצועי

החברה האחות, וירג׳ין אמריקה, מנסה לשמור בכל זאת על אווירה מקצועית יותר בטיסות. הם התקינו מערכת המאפשרת להתחבר דרך האפליקציה Here On Biz , ליצור קשר ולהתכתב עם שאר הנוסעים בשדה או בטיסה עצמה. נוסעים שמורידים את האפליקציה יכולים להשתמש ברשת האלחוטית במטוס כדי להתקשר זה עם זה. זה לא צחוק, זה הופך את זמן ההמתנה בשדה ובטיסה לזמן שבו אפשר להגיע לאנשים רציניים ולהתחיל לעשות עסקים.

עד כאן להפעם. אין ספק שאותן שעות שאנחנו מבלים במטוס עומדות להיות יותר ויותר מעניינות. כולנו מכירים את האווירה המעניינת הזו שיש במטוס, מעין דינמיקה חברתית של מסע משותף לכמה שעות, ועכשיו כשחברות התעופה מתחרות ביניהן איזה ערך מוסף הן יכולות ליצור עבורנו כדי שנטוס אתן, השמים הם באמת הגבול.

אם יש לכם רעיונות לשדרוג חוויית הטיסה באמצעים דיגיטליים, חלקו אתנו בהערות…