עשרת החברות הכי חדשניות בתיירות 2014

בתעשייה שהיא כל כך מסורתית (מסעות ואירוח אתנו משחר האנושות) חשדנות היא עניין לא פשוט, ובכל זאת בשנים האחרונות גרף קצב החדשנות בתחום התיירות עוקף אפילו את התעשיות החדשות ביותר. לכן כל כך מעניין לראות את מי הכתיר השנה מגזין פאסט-קומפני (Fast Company) לעשר החברות החדשניות ביותר בתחום התיירות.

ואלו הן בקצרה:

  1. AirBNB – על שהפכה השנה לרשת המלונות הכי גדולה בעולם מבלי שיהיה ברשותה אף לא מלון אחד.
  2. Tesla – על הסרת המחסום המרכזי לכלי רכב חשמליים. השנה פרסה טסלה רשת של 70 תחנות הטענה שממלאות ״מכל״ ב-40 דקות, כך שניתן לנסוע מחוף לחוף בארה״ב.
  3. Google – כן גם היא כאן. אוסף שירותים מאפליקציית מפות חדשה, רכישה של ווייז ויכולת למצוא את האירועים, הטיסות, המסעדות ובתי המלון הכי מתאימים בזמן במקום שאתה נמצא בו, גוגל היא השחקנית המרכזית (גם) בתעשיית התיירות.
  4. Alta Bicycle Share – חברה שמובילה את מהפכת השכרת האופניים בארה״ב.
  5. Wild China – חברת תיירות סינית. אני לא יודע אם היא הכי גדולה או מעניינת, אני רק יכול לצטט שמעמד הביניים עלה מ-4% מהאוכלוסייה בסין בשנת 2000 ל-66% בשנת 2012! זהו השוק הכי מתפתח, ומי שלא יתחיל לשים את עינו על התייר הסיני יישאר עם הרבה פחות תיירים.
  6. Lyft – היא חברה בתחום הסעות ההמונים, בה כולם יכולים להיות נהגי מונית. נכון, יש עם זה בעיה משפטית בארץ, אבל אנו מבינים שהרכב שלנו הוא ההשקעה השנייה הכי גדולה והכי פחות מנוצלת שלנו, ושיש דרכים להתחיל לנצל את המשאבים שיש לנו אחרת.
  7. WeatherSphere – מציעה אוסף של אפליקציות חיזוי מזג האוויר שלא רק מדייקות ברזולוציה שקשה להאמין, אלא גם אוסף של אפשרויות ניטור ושימוש במידע בצורה חכמה. החביבה ביותר לדעתי היא radarcast, מעין שילוב בין דני רופ לווייז – מתכננת מסלול נסיעה שימנע ממך לנוע בתוך עין הסערה. במקומות שבהם אנשים נהרגים מסערות זה חשוב.
  8. Peek – על הכנסת מדריך תיירים לטלפון של הלקוחות שלו. החברה מציעה מגוון רחב של פעילויות וחוויות, החל מהשמות הגדולים כמו כרטיסים לדיסני וורלד ועד לשיעורי בישול בחווה אורגנית של אמה. הצמיחה המרשימה של החברה היא עוד עדות לרעב שיש אצל מטיילים לחוויות חדשות והפתיחות שלהם לרכוש חוויות אלו ברשת.
  9. Tensator – מספקת מידע באופן אדיב, אנושי ומדויק במקום שבו צריכים אותו – והכל ללא מגע יד אדם. החברה שכללה את לוח המודעות והיא משתמשת בהולוגרמות ליצור חוויה נעימה יותר וזולה יותר למי שמחפש מידע ברחבי שדות תעופה.
  10. HotelTonight – היא אפליקציית ״הרגע האחרון״ לבתי מלון, העוזרת למטיילים למצוא דילים טובים למלונות בסביבה שלהם. היא משלבת כמה אלמנטים מעניינים, כמו ״שלח לילה במתנה״ לחבר ואת האפשרות לקבל הנחות תמורת העלאה של תמונות ממלון. למעשה, במקום לשלוח צלם כמו ש-AirBnb עושים היא פשוט מתגמלת משתמשים שמעלים תמונות.

 

לאחר שקוראים את הרשימה הזאת, ומבקרים באתרים, אפשר להבין כמה מגמות שכל עסק תיירותי, גדול או קטן, צריך לראות איך הוא מתקדם לעברן:

  • אנשים מחפשים אנשים, כנראה שזה משהו אצלנו. עכשיו עם הרשת בקצות האצבעות שלהם גם במקומות הכי רחוקים בעולם הם יכולים בקלות למצוא אנשים שיסיעו אותם, ילינו אותם או יטיילו אתם.
  • יש שכבה שהולכת ומתעבה של מידע בכל טיול, הלא נודע הופך יותר ויותר רחוק, וכרגע אין ממש תנועה של אנשים שמחפשים אותו. האם המידע שלכם זמין ומעודכן? או שאתם חלק מהלא נודע?
  • אנשים לא מפחדים לנסות דברים חדשים. כנראה ששפע המידע והחיבור התמידי הזה לרשת, נותנים לאנשים תחושת ביטחון, והם מרחיבים את טווח הסקרנות שלהם. אין הכוונה רק בסיכון בטיחותי, אלא בעיקר בסיכון כספי/זמן. הם יגיעו וישקיעו את הזמן שלהם והכסף שלהם במשהו חדש, וזה פותח אוסף הזדמנויות חדשות.

מקווה שזה נותן לכם כיוונים מעניין לחשוב עליהם. כמובן שנשמח לשמוע רעיונות בהערות.

מקווה שנהניתם ושתיישמו,

תומר