איך לדעת מה כותבים עליכם. עכשיו.

טוב תעשו אם תהיו מעודכנים בתחום שלכם: מה חדש בעולם הסושי? מה הולך אצל צליינים השנה? מה כותבים על ענף האופניים? ואם לא ב״כל התחום שלכם״ אז לפחות תדעו מה כותבים עליכם.

לצורך העניין גוגל מציעה יופי של כלי פשוט ויעיל: Google Alerts, ממשק (ממש) פשוט ונוח בו אנו מבקשים מגוגל שישלח לנו מייל כל פעם שהוא נתקל במילה שתרצו. כדי לדעת מה כותבים עליכם, פשוט הכניסו את השם של העסק שלכם, וגם את השם שלכם (אם זה רלוונטי). כך כל פעם שמישהו כותב משהו ברשת על העסק, אתם תקבלו מייל עם ציטוט וקישור למקום בו זה פורסם.

3570097349_3a72cb1fd9_o

מה קורה? עכשיו.

 

חשוב להדגיש שזה לא כולל את פייסבוק ושאר הרשתות החברתיות (על כלים לניטור שיחות ברשתות בפוסט קרוב), אבל כל זה כן כולל הכל מאזכור בכתבה ב Ynet, ועד להוספת הערה (טוקבק) של אתר ביקורת קטן.

טוב להיות עם אצבע על הדופק. כך תוכלו לנצל הזדמנויות, נגיד שיש פסטיבל שוקולד שלא ידעתם עליו בבת-ים, או עלתה כתבה בynet שעוסקת בתחום שלכם – זה הזמן להתחיל לכתוב טוקבקים (יש להם אלפי קריאות). כמובן שכך גם תוכלו לטפל בבעיות לפני שהם יוצאות משליטה, נגיד מישהו השאיר ביקורת לא מחמיאה על השירות אצלכם (זה הזמן לברר עם הצוות מה מקרה ולהזמין את הלקוח לחוויה מתקנת).

כמה נקודות חשובות:

אל תיבהלו אם לא מופיעות יותר מידי תוצאות עבור המושג אותו אתם מחפשים. התוצאות הן של היום בלבד ולא התוצאות שיתקבלו דרך חיפוש ישיר בגוגל.

הגדירו כמה מילים באיות שונה (ויצירתי..) לא כולם יודעים איך כתובים ״פאפגאיו״ למשל ,חוץ מזה לפעמים זוכרים שם דומה אבל בעצם מחפשים משהו אחר.

חשוב בעיקר בתחום התיירות שיהיו מילים בשפות נוספות, אתם לא רוצים לפספס את הכתבה עליכם בCNN 😉

רצוי להגדיר כמה מושגים בתחום שלכם וכמה שקשורים לסביבה שלכם. לדוגמה, ציפי בעלת חוות סוסים, תרצה לעקוב אחר: רכיבה, טיולי סוסים, תחרויות רכיבה, גליל תחתון ובית אלפא.

השמוש ב Google Alerts הוא פשוט, חינמי ודורש השקעה חד פעמית של 5 דקות בלבד. כמו כן תמיד אפשר לבטל או לעדכן מושגים.

הכי שפוט שיש.

אתם עוד פה? קחו עכשיו 5 דקות תגדירו לעצמכם חיפושים ותשכחו מזה…. מתי שצריך גוגל ישלח למייל שלכם מידע שאתם פשוט חייבים לדעת.