האם ״שוארמה ברוך״ יכולה לנצח את ״מקדונלס״?

אני בטח לא מחדש לכם דבר שאני אומר שחושב להיות במקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל. היום יותר מתמיד אנשים מחפשים את המסעדה לעצור לצהריים, בסמרטפון שעוצרים ברמזור, ואת האטרקציה הבאה…  בסמרטפון שיושבים לאוכל באותה מסעדה. לנושא של קידום בגוגל קוראים  SEO ואני מניח שאתם מבנים את העקרונות. אם אתם ממש לא מכירים אז זה קישור לאתר עם הסברים טובים, בקרוב אני יעלה גם פוסט עם הסברים בסיסיים).

מי שמכיר יודע שיש יתרון לגדול, שאני מחפש ״פיצה״ סביר יותר להניח שאני אשמח למצוא אתר של רשת גדולה, המקרה הזה דומינוס ופיצה הט, שיכולות להרשות לעצמן להשקיע עשרות אלפי שקלים בשירותי קידום אתרים, ולא את אמורה מיו, איטלקית ופצרייה מצויינת בתל אביב. אותו דבר נכוו גם לבית קפה, מלונות או כל ענף אחר שיש בו שקנים גדולים – הם פשוט דחוקים את הקטנים לתחתית העמוד, ואם מחזור לאותו יוסי שיושב באוטו ברמזור ומחפש פיצה, אין לו זמן להתחיל להתעמק בזה, הוא נוסע לראשון שהוא רואה, הכל זאת לא אכל צהריים ויש לו שלושה ילדים צורחים מאחור.

עד כאן הקעט המדכא, עכשיו לחלק הטוב של הסיפור. גוגל הבינו את זה, והם חיפשו דרך לתת לעסקים ניראות במקרים שהם רלוונטים. גוגל מקומות (Google Local) הוא שירות שמאפשר לרשום עסק מקומי, כלומר עסק שיש לו מקום ספציפי, ולעלות בצורה רצינית את הסיכוי שמישהו שמתשמש בנייד או טבלאת ימצא אותך שהוא לידך, או שהוא מחפש עם מילת ״מקום״ (לדוגמא ״פיצה ברמת אביב״). לא רק זה גוגל עוזרים בכל שהם מאפשרים לעלות את כל הפרטים כולל: תיאור, מיקום, תפריט, שעות פתיחה, ביקורות, תמונות (שלכם ושלקוחות שלכם מצלמים) ואולי הכי מעניין את הטלפון שלכם – ולאפשר למתשמ לחייג ישירות מתוצאות החיפוש. וכל זה, כמו (כמעט) תמיד בגוגל, חינם ובעברית.

אז מה צריך לעשות? להכנס עם חשבון הgmail שלכם (אם אין לכם עדיין, אבקש להצטרף לעולם ולפתוח) ל: https://www.google.com/local

Screen Shot 2013-11-17 at 10.28.48